Wednesday, January 5, 2011

Rasa happy...

Bismillah hirrahman nirrahim...

Salam...

1.  Macam mana nak rasa happy?  soalan yang selalu aku nampak kat status FB kengkawan aku. hari2 ada saja yang diorang rungutkan. dari pagi sampai lah ke nak lelap kan mata.  hari hari ada yang jiwa kacau. apa masalah sebenarnya???

2.  Masalah yang paling besar dalam dunia ni, hanya lah masalah duit dan masalah cinta.  Ni dua masalah boleh sampai berbunuh bunuh dan boleh jatuh nye satu satu kerajaan.

3.  Jadi takan lah hari2 ada masalah cinta kot. kalau masalah duit tu percaya lah memang ada hari hari. belum dapat gaji duit dah habis dan ada masalah duit.

4.  Setahun ada 364 hari, ada 12 bulan, gaji dapat dalam hujung bulan, 3 hari pertama dapat gaji ada lah senyum sikit. tapi lepas tu muka dah pudar berpusing pusing sebab ada masalah duit.  agak agaknya lah masalah duit ni sampai bila ya?  sampai kaya?  tu kalau kaya... kalau tak kaya? agaknya masalah tu sampai mati la... ishhhh dasyattt!

5.  Habis camner lak citer orang kaya yang ada masalah?  diorang dah kaya ada masalah lagi ke?  ramai kengkawan selalu cakap kalau ada duit banyak senang sikit hati masalah pun tak banyak. ye ke? 

6.  Apa sebenarnya happy atau gembira?  apa kita nak rasa sebenarnya?  adakah gembira atau seronok atau tenang?  masalah tu apa?

7.  kat mana nak cari jawapan semua tu? 

No comments:

Post a Comment